fredag 17 augusti 2007

Villa Godthem

(Vill bara påminna alla som läser detta inlägg att även läsa kommentarerna - rätt ska vara rätt)

Jag är en hängiven lyssnare av MixMegapol, speciellt deras morgonshow med Adam och Gry. Men nu har det inträffat något som får mig att överväga att sluta lyssna.
Resturangen Villa Godthem har nämligen börjar göra reklam där, jag kan inte återge vad som sägs, då hela kroppen krampar vid minnet av när jag senast var där. Det ENDA som Villa Godthem har att bidra med är att dom har världens genom tidernas otrevligaste hovmästare, inklusive micro och macrokosmos.

Mor, far, fru och jag hade varit på musikalen Mamma Mia och firat morsets födelsedag. Jag skulle bjuda på middag efteråt med 3 rätters och tillhörande vuxendrycker. Jag hade bokat bord på just Villa Godthem, främst för att det ligger nära, men också för att det har varit god mat där de gånger jag varit där tidigare.

Vi kommer dit, och blir visade ett bord av hovmästaren, när vi satt oss ner så säger han till min far, "du vet att du inte får hänga kavajen på stolen?". Jag vart helt paff, och min far, som normalt är en mycket timid människa blev förbannad och frågade, "Va sa du?". Då svarar denna uppblåsta idiot, som om han varit chef och ägt en krog med 10 stjärnor i Michelinguiden, "Jag sa att du vet väll att du inte får hänga kavajen på stolen, då får du gå ut med den i garderoben istället!".

Jag blev helt stum, kul att komma på en uppfostringsanstalt när man ska gå ut och ha trevligt. Idioten gick därifrån, båda jag och min far hängde demonstrativt upp våra kavajer på stolen, framförallt efterssom det var andra sällskap som också hade begått denna DÖDSSYND. Vi tog snabbt in en varmrätt sedan gick vi därifrån, för att ALDRIG komma tillbaka till detta SKITSTÄLLE. Kan även meddela att jag skrev till dem dagen efter men fick ingen kompensation eller liknande.

BESÖK ALDRIG VILLA GODTHEM!

14 kommentarer:

Anonym sa...

vill bara meddela att villa godthem nu har ny ägare sedan jan 2007, mestadels av den gamla personalen är borta. jag kan hålla med dig att den tidigare ägaren samt personalen inte höll kvalitet men jag kan nog lova dig att den nya ägaren samt den nya personalen håller högre kvalitet än den gamla. Så jag tycker nog att det är värt ett besök.

med vänliga hälsningar

en som vet!!! (tidigare anställd)

Cata sa...

Hoppsan, där ser man, är den gamla hovmästaren borta också?

Anonym sa...

Så, vi var på Villa Godthem i dag, och skulle käka med familjen. Vi tänkte beställa den traditionella planksteken, men den fanns ju visst inte kvar nu när så mycket har ändrats. Så vi beställer i stället andra maträtter, efter lång väntetid på kypare. När vi beställt kommer drickorna efter en stund, och bröd. Sen tog det ungefär 1.5 h innan vi fick vår mat. EN OCH EN HALV TIMME. Borden runt om oss fylldes ett efter ett efter vi beställt vår mat. När vi fick vår mat så hade gästerna vid de andra borden ätit upp, fått dessert och betalt notan. Dessutom var Gösen som min pappa beställde till hälften rå. Han valde att inte ta emot den, utan skickade tillbaka den. Hovmästaren vågade tydligen inte själv komma och be om ursäkt och kanske erbjuda kompensation eller reducerat pris, nej, i stället skickar han den stackars kyparen som var tvungen att fråga om vi ville ha gratis dessert eller kaffe i stället. Vi tackade vänligt nej, och sa att vi mest ville därifrån. Det hela gick på närmare tusenlappen, trots att vi fick vänta på maten i över en timme, samt att ena maträtten inte var färdiglagad och lämnades tillbaka.

Anonym sa...

Måste bara kommentera. Nya ägare från jan 07. Då byttes namnet till Villa Godthem. Vilket betyder att Catas besök skedde under de nya ägarnas regi.
Den gamla personalen skulle aldrig svara på det sättet. De var rutinerade och kunde sin sak.
Bara misstaget att ta bort planksteken talar ju sitt tydliga språk...Och kort därpå ta tillbaka den men i form som en grilltallrik (som Godthem serverade på 80-talet).
MVH
Från en som vet mer...

Anonym sa...

Villa Godthem har alltid hetat Villa Godthem. År 2007 började man dock kalla restaurangen för Nya Villa Godthem. Och jag tycker att alla ska ge Villa Godthem en ny chans, det är ny och trevlig personal. /EN SOM VET ÄNNU MER

Anonym sa...

Du skämtar, Restaurangen har hetat Wärdshuset Godthem sedan 70-talet då en dansk ägde det. 2007 valde de nya ägarna att kalla krogen för Villa Godthem.
Det var ju det jag gjorde, gav stället en chans när jag gjorde mitt senaste och sista besök där i somras.
MVH En som fortfarade vet mest!

Anonym sa...

Jag vill bara säga att stället alltid har hetat WÄRDSHUSET GODTHEM. Nu heter det VILLA GODTHEM.
Jag som oxå har jobbat där, många år ska jag tillägga, säger bara: Det var bättre förr!
Hur kunde dom vara så urbota dumma å ta bort plankan? Samt ha en och samma person som köksmästare kallskänkschef, hovmästare och resturangchef. Känns seriöst! Not!
Å vilka öppet tider sen.
Aldrig mer Godthem varken som gäst eller personal. Viva Ulla!!!!!!!!

Anonym sa...

Yes, yes, yes!!! Håller med. Det är så vidrigt.....och den person som är rest. chef....nä fy säjer jag bara. Aldrig mer ett besök där.

Anonym sa...

Så uselt att jag knappt finner ord, jag tillhör den yngre generfationen som åt där och trivdes med mat och servicen och tidsandan men var där för ett nytt besök i jun-08. Personalen överskattade sig själva och vi som vär där för att äta fick snällt vänta och bli tillrättavisade, helt okunniga om sin egen meny och vinlista. Fick vänta en timma på notan då dom gjort fel, ingen ursäkt vi var ett sällskap på 9 personer och trots att vi bor nära kommer vi aldrig gå dit igen.
Kan inte rekomendera den här restaurangen till någon tyvärr och maten - ja lika usel tyvärr.

Anonym sa...

Jag bor i uppsala men har kunnat åka till godthem enkom för deras underbara plankstek men sist vi va där så till min besvikelse va det ju en ny ägare och istället för min plankstek man hade gått och svält sig själv för fick jag beställa en annan rätt som betod av en liten köttbit och lite pommes.Jag är inte stor i maten och när jag gick därifrån var jag fortfarande hungrig och inte va det ju billigt heller så värt det? ALDRIG!Djupt besviken på detta!Åker inte dit igen enkom för att få äta.

Anonym sa...

Vi var sex damer som åt affärslunch på Villa Godthem igår. Vi blev väl mottagna och omhändertagna, uppmärksam och snabb betjäning, fräsch och fantastiskt god mat. Tack till vår servitör Björn - vi kommer gärna igen.

Anonym sa...

Hahahahahaha "Buhu,jag gick på svenne-finkrog och de bar mig uppföra mig som folk... buhuhu gå aldrig dit!" det känns inte helt politiskt korrekt men... HAHAHAHAHA!! Gudars skymning hehehhihihihahahahahHaHAHAHA... skämt åsido: De har som sagt fått nya ägare och är inte helt hundra, men du kan ju tänka dig för två gånger innan du börjar gnälla om att du blev upptäckt när ni försökte slippa pröjsa garderoben... hmf hmf hehehe kan fan inte sluta fnissa, heheh ahahaha!

Anonym sa...

Stället i konkurs. Nu går det bra att köpa inventarier. www.kvd.nu

Anonym sa...

Snart dags att besöka Villa godthem igen. Ny personal och nya ägare (grupp F12) kommer att ta gamla Vila godthem till nya höjder.