tisdag 28 augusti 2007

Jobbig natt

Jag är en väldigt rutinbunden person, även min kropp har funktioner som man i princip kan ställa klockan efter. Mellan 04:00 och 04:15 så vaknar jag, går upp till kylskåpet och tar en rejäl klunk mineralvatten, sedan går jag och kissar och sedan lägger mig igen.

Under den tiden ovan procedur pågår får en sak absolut inte inträffa, det får inte komma en enda viktig eller kreativ tanke till min hjärnas kännedom, för då är det kört att somna om, inga jobbtankar, inga djupa funderingar, för då är det två timmars intensivt snurrande i sängen som gäller.

Hur kul är det då att nattens dröm som pågick fram till 04:13 hade följande handling;
Jag var med i finalen i en mattetävling, sista frågan var en så kallad matterebus (vad fan är en matterebus??). Den involverade en ekvation där bland annat en uggla och Lill-Babs var inblandad. Tydligen så skulle man vara så allmänbildad för att lösa denna sjuka rebus att Lill-Babs ålder samt medelvikten på en Uggla var kunskap som behövdes för lösningen.



Precis när jag mot all förmodan lyckats ta reda på alla nödvändiga siffror och skulle trycka på =-tecknet på räknaren så vaknar jag. Min första tanke bryter naturligtvis direkt mot den gyllene regeln, vilket får till följd att hjärnan går igång på högvarv och försöker lösa en jävla matterebus som mitt sjuka undervedvetna fantiserat ihop.

Snacka om att SovCata försöker sabba för VakenCata.

Snälla SovCata, jag betackar mig för liknande drömmar i fortsättningen, jag drömmer heldre om att jag tappar bort bilen i stora parkeringshus, eller om repövningar. Helst vill jag ha drömmar där jag är actionhjälte, eller kan flyga, om jag får välja alltså.

Högaktningsfullt,
VakenCata

Inga kommentarer: