tisdag 21 augusti 2007

Hos frisören

Jag var precis och klippte mig, och det är alltid kul att sitta och lyssna på andras konversationer med respektive frisör. Själv är jag inte den som uppmuntrar till slöprat, efterssom jag känner att jag inte har så mycket att konversera om med någon, jag i bästa fall, träffar en gång varannan månad.

Konversationerna kan vara mycket varierande, är det yngre människor så är det ofta om semestrar och jobbet, äldre kärringar om barnbarnen, gamla gubbar brukar inte prata om något, kan bero på att det enda som dom skulle vilja prata om är hurvida det gick bra att kissa i morse eller inte, och det kanske inte varannanmånadskonversationen inbjuder till.

Idag i alla fall togs dumhetsnivån upp en nivå till nya höjder. En dam i 45årsåldern satt på fullt allvar och frågade sin frisör om tips för hur man skulle färga håret hemma, för "det var ju så fasligt dyrt" att göra det hos frisören. MEN??!?! Åker du till Volvo och frågar om tips på hur man köper en begagnad bil på Blocket också? Ringer du upp till Viasat och säger, "Öhh, hörni, mitt piratkort har slutat funka, hur ska jag göra?". Eller, "Hej Mr. VD på Warner, Linkin Parks senaste skiva stannade mitt i nerladdningen från Piratebay, kan ni hjälpa mig?"

Har mina liknelsers budskap gått igenom? PUCKO!

4 kommentarer:

The Hanssons sa...

Jag tror hon har fattat poängen om hon är läskunnig.
Vad pratade du om hos frisören då?

have a nice one

Anonym sa...

Hört idag hos frisören: Kan ni klippa frisyrer också. Ja, vi är frisörer.

Cata sa...

Man ska inte ge sig fan på att hon var läskunning...

Anonym sa...

Din frisör måste vara en riktigt sjuk människa. Tänk att på fullaste allvar klippa din frisyr och fortfarande kunna ha kvar sin yrkesstolthet..Det går bara inte. Det är som att vara snickare och bygga ett tak av potatismjöl och sen säga att detta blev ju bra...