söndag 26 augusti 2007

Han vaknade med ett leende på läpparna

Frasen "Att vakna med ett leende på läpparna" är ju relativt känd. Men inte om man är barn och under 3 år, då FÖRUTSÄTTER man att något är jävligt. Innan man ens öppnar ögonen och drar det första vakna andetaget så bölar man lite granna, likssom i förberedande syfte. FÖRMODLIGEN kommer jag vara hungrig, eller skitnödig, eller så kanske jag redan HAR skitit på mig, något är i alla fall med största sannolikhet JÄVLIGT DÅLIGT.

Har ni sett en kattunge, som är typ 4 veckor, vad gör den när den vaknar? Jo, det drar igång i 400 km/h och börjar leka och busa, har ni sett en hundvalp vakna och börja gny utan egentlig anledning?

Människan ska vara jordens mest avancerade varelse, men hur vi har kommit hit är ett mysterium för mig. Jag tror jag ska gå och böla lite, det kan ju faktiskt vara så att något dåligt kommer hända, eller faktiskt redan har hänt!

Inga kommentarer: