söndag 5 augusti 2007

Vädret äro outgrundligt

Jag börjar misstänka något lurt här. Jag börjar tro att de som kallar sig för meteorologer egentligen är utomjordningar som är här för att förvirra oss för att sedan ta över jorden. Nu inför midsommar så är ju vi som har båt lite extra intresserade av vädret. Om det blir regn så får nämligen ungarna akut damp och river hela båten, och det vill man inte. Nu är läget så här, på min telefon som har ett litet väderkollarprogram så är det sol och något litet moln hela midsommarhelgen. Enligt Aftonbladet så är det moln men uppehåll och regn på lördag. Enligt TV4 igår så kommer det vara sol hela helgen.
Jag är inte expert på väder, jag är däremot ganska duktig på datorer, det är därför jag inte jobbar med väder utan med... Datorer. Jag kan stoltsera med att jag alltid har rätt när jag uttalar mig om... Datorer. En meteorolog arbetar med väder, nu är det så att jag kan BEVISA att 2 av 3 meteorologer kommer att ha fel vad gäller vädret i midsommar. Jag tycker att de två som har fel kanske borde titta sig efter ett annat jobb, dom kanske ska ta jobb som trådrullare på sytrådsfabriken, eller öppna eget som armhålehårsflätare?

Inga kommentarer: