tisdag 14 augusti 2007

Någon har spängt en bomb i mitt kök!

Vad ska man säga om lata barn. Själv har man jobbat och dom har varit hemma och haft sommarlov. Jag vet när jag gick att det låg lite disk framme sedan gårdagens efterätt. Jag hade satt på en diskmaskin efter middagen, så jag visste OCKSÅ att diskmaskinen var ren, och således var man tvungen att tömma den innan ny disk kunde fyllas på. Jag var SÅ nära att göra just det i morse innan jag åkte till jobbet, för jag finner en harmoni i att jobba med vetskapen att det är rent i köket när jag kommer hem.

Men jag höll mig, jag tänkte, ungarna ska få en chans, tänk om dom kan ha tagit in det jag tjatat om de senaste åren och faktiskt inte bara plockat ur den rena maskinen, utan även stoppat in sin disk, och kanske TILLOCHMED stoppat in den övriga disk som stod där, och om dom VERKLIGEN ville göra mig glad handdiskat den FORM som dom skitade ner igår när dom gjorde efterätten, vilket ingår i själva "dealen" om man ska baka.

Nejdå, inget förvånande på den här fronten, förutom hur 2 personer kan producera så mycket YTTERLIGARE disk på bara en förmiddag, och så mycket YTTERLIGARE smulor över diskbänken och bordet.

Kalla mig gnällig gubbe, men latare barn får man leta efter.

Det värsta är att jag kan sätta pengar på vad bortförklaringen kommer bli, "Men, diskmaskinen var ju ren..." - I rest my case.

1 kommentar:

Anonym sa...

Barn har det för jävla bra.. Som att bo på lyxhotell jämt. Faan det var bättre förr... När det var dags så tog kvinnan med sig en fackla ut i skogen för att mota bort vargarna under förlossningen Efter åt hon upp efterbörden för att rovdjuren inte skulle få upp luktsinnet, det gav även näring så hon skulle orka gå de 14 milen hem. Ungen fick klara sig själv efter typ 1 år och 5 månader.. Det var tider det. Inget pjåsk, inge lustgas inge dagis, men allt fungerade :-)