onsdag 22 augusti 2007

Jag uppmanar alla kalsongtillverkare!

Kära tillverkare av kalsonger, läs nu och begrunda vad jag har att säga. Jag ska försöka fatta mig kort och beskriva något som kommer revolutionera hela er existens;

Det finns inte en karl på denna planet som utnytjar den GYLF som många av er fortfarande envisas med att applicera på era varor. Det händer bara inte att man står och försöker lirka ut slangen genom gylfen. Hör och häpna, tillvägagångssättet för en normal lättning går till så att man helt enkelt DRAR NER kalsongen varvid Stanley med tillhörande påse helt enkelt lyfts över kanten på kalsongen, för att därefter släppa på slutarmuskeln.

Det finns två gylfmodeller, varav den ena har drabbat mig idag. Den ena med bara ett hål, som ofta är sytt om lott, dessa är mest bara onödiga, men brukar för det mesta lyckas med det en kalsong är avsedd att göra, nämligen hålla glansen borta från det yttersta lagret kläder. Den andra modellen är med KNAPPAR. Hur någon kan komma på att sätta knappar på en gylf övergår mitt förstånd, inte bara tror man att man ska lirka ut laban genom gylfen, man ska dessutom stå och fippla med 1cm stora knappar som både ska stängas och öppnas.

I mitt fall är det alltså ett par kalsoner med knappar, och naturligtvis losssnade en knapp idag. Kan ni kära läsare lista ut vad som händer då? Jo, Kapten Fläsksvärd är helt omöjlig att behålla i kalsongen och har numera fritt spelrum i mina skorts, vilket ju invaliderar hela existensberättigandet hos mina kalsonger. Jag kanske borde visa mitt förakt mot dem och köra riktig kommando hela dan?

Så, min uppmaning är, bojkotta kalsonger med GYLF, dom ska BORT från marknaden, visa att VI HAR FÅTT NOG!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kalling med dragkedja har de i alla fall inte uppfunnit ännu. Den kunde ju i så fall fastna både här och där.