onsdag 8 augusti 2007

Lurendrejeri

När jag senast var utomlans så köpte jag en deodorant, jag tänkte jag skulle få känna mig lite exklusiv. Detta skulle dessutom förbättra min kroppsodör så pass att frun skulle bli galen av åtrå. Nåväl, märket var Boss (Men det lurendrejeri jag ska förtälja går igen hos alla märken), och uppnådde önskad effekt.

Nu till det som irriterat mig i alla år sedan jag köpt dessa lite mer exklusiva doftförbättrare... Varför blir det alltid 5 millimeter kvar? Vi kan sätta folk på månen, men designa en deodorantapplikator som inte fungerar som ett rakblad i armhålan under den sista veckan verkar tydligen helt omöjligt. Man gör plastkanterna Foppaskridskovassa så åker deon i papperskorgen, med innehåll för ungefär 10 kronor kvar.

Kan vi inte skapa en form av återvinningscentral för detta? Där vi går ihop och källsorterar våra lite finare deodoranter och sedan paketerar om dem? Vi konsumeter kommer tvinga dessa deodorantimperialister att ta fram en NY förpackning som inte lurar oss på vår rätt att lukta gott!

Inga kommentarer: