torsdag 30 augusti 2007

Goda tider, Cata sätter press på bankerna

Man har ju hört att man ska pruta på sina ränor hos bankerna, vilket jag gjort med väldigt stor framgång (1% på alla lånen). Nu var det dags för nästa steg, pruta bort bankernas avgifter... Nedan följer en mailkonversation som bör läsas nerifrån och upp. SEbanken - Cata, 0 - 1.


Hej Cata
Tack för ditt e-brev.
Vi bjuder dig gärna på årsavgiften.
Jag bevakar detta och tar bort årsavgiften för kommande år.

Med vänlig hälsning
SEB Kort AB
Statoil MasterCard Kundservice

---------- Original meddelande ----------
Hej!
Nejdå, inget missnöje, det är bara det att hos hemköp så får man ett kort med samma villkor som ni har, fast utan årsavgift. Eftersom jag ändå vill ha ett bonuskort där känns det onödigt med dubbla kreditkort. Det ni skulle kunna göra gissar jag är att ta bort årsavgiften så blir jag en fortsatt trogen kund.

Med vänliga hälsningar,
Cata

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: statoilkort@seb.se [mailto:statoilkort@seb.se]
Skickat: den 24 augusti 2007 15:05
Till: Cata
Ämne: Ärendenr: OMxxxxxx -

Hej!
Tack för ditt e-brev.
Innan vi avslutar ditt kort vill vi fråga om det beror på missnöje eller om det finns något vi kan göra för att få behålla dig som kund hos oss. Vi tackar på förhand för din återkoppling.

Med vänlig hälsning
SEB Kort AB
Statoil MasterCard Kundservice

---------- Original meddelande ----------
Hej, jag skulle vilja säga upp mitt Statoil Mastercard och undrar hur jag går tillväga. Med vänliga hälsningar, Cata

1 kommentar:

Anonym sa...

InsiderTips värt att notera: SEB kör med riktigt fula metoder när man just ringer dom och vill ha en deal. Dom kan erbjuda lägre ränta på bolån som sedan "försvinner" efter ett år utan att någon meddelar dig. Och sen när dom ringer så säger dom "oj! Det visste vi inte att det hade hänt"