onsdag 29 augusti 2007

Antinyheter



Det har länge existerat ett begrepp som kallas för en ickenyhet. En ickenyhet är något som kvällstidningarna publicerat som är så ointressant att det aldrig borde fått omvandlas till det skrivna ordet.

Jag skulle härmed vilja mynta ett nytt uttryck, en ANTINYHET. En antinyhet är en nyhet som är så dum och onödig att det faktiskt dör hjärnceller när man läser den. Den fördummar läsaren, och processorn i grafikkortet liksom stockar sig och åldras en månad när den skall rita ut bokstäverna på skärmen och upptäcker vad det egentligen står.

Antinyheter är farliga för din hälsa helt enkelt, jag vet att det finns uppgifter om folk som helt glidit in i apati och koma efter att ha läst dem, helt enkelt för att dom helt tappat tron på intelligent liv på jorden. Dom har upptäckt meningslösheten med livet, meningslösheten med hela universums existens, bara för att en "journalist" råkat trycka på sitt tangentbord i en onödigt dum ordningsföljd.

Dessa antinyheter är i sig en styggelse, men onödighetsfaktorn mångdubblas när antinyheten är det som dessutom pryder ovan kvällstidnings löpsedel.

Jag mår dåligt, jag har en klump i magen, känner mig apatisk.

Inga kommentarer: