söndag 5 augusti 2007

Mail till O'learys på Götgatan

Så här kan det går när man tar sig in till stora staden för att ha lite trevligt med familjen. Mail till O'learys som gick iväg för några minuter sedan, väntar med spänning på om jag får något svar.

Hej!
Idag åkte jag, min fru och mina två barn in för att se F1-kvalet hos er. Vi åkte buss från Nacka för att kunna ta ett par öl. Innan vi åkte så kollade jag upp era öppettider, först på internet och sedan även på telefonsvararen för att vara säker. Både dessa ställen sa att ni öppnar 13. När vi kommer dit 13:40 så ser det väldigt stängt ut. Men grinden är öppen och dörren är öppen. För hitta någon att fråga så gick jag och frun in. Efter någon minut kommer en man som säger "Det är stängt". Jag säger då att jag ser det, men att det var synd efterssom vi bökat oss in kommunalt, och att ni borde ändra era öppettider på internet och telefonsvararen. Så säger mannen "Det är stängt, det borde ni väll fatta när gallret är stängt". Jag sa då att gallret inte var stängt, och att jag gick in för att dörren var öppen för att fråga om det var öppet. Jag får då till svar "Det är stängt, gå härifrån".
Jag har faktiskt aldrig blivit så otrevligt bemött. Att det kan finnas felaktiga uppgifter angående öppettider kan jag förstå, men i så fall kan man åtminstonde vara lite trevlig, och kanske beklaga det inträffade, inte skälla ut gästerna. Medans vi sedan stod utanför i ett par minuter för att diskutera hur vi skulle göra så kom det förbi ytterligare två kunder som undrade varför det var stängt. Dom hade också dubbelkollat öppettiderna på internet.

Inga kommentarer: