tisdag 28 augusti 2007

Någon kom ihåg kameran!!!

Det här är stort mina vänner, stort på riktigt. Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag förbannade mig själv för att jag glömde kameran och inte kunde föreviga världens mest malplacerade dunväst. Det visade sig att min svägerska faktiskt hade huvet på skaft och lyckades föreviga detta MISSFOSTER. Här kommer en bild med det tillhörande orginalinlägget. Detta ägde alltså rum den 11/8 på Sandhamn. Bilden är lite beskärd för att inte min fru skall bli överöst med beundrarmail efterssom hon är så särdeles snygg och läcker.

Ibland förbannar man sig själv för att man inte tog med kameran, för detta hade jag verkligen velat att ni skulle få se. Jag står i baren på seglarhotellet i Sandhamn. Jag är sådär lagom alledes överförfriskad, men helt plötsligt får jag se något som får mig spiknykter. I Sandhamn finns det mycket brats, stekare av värsta sorten med sina fula pikéskjortor, sin bakåtslickade frisyr och allt annat som jag stör mig på.Nåväl, detta tog ändå rekordet. Fram till baren kommer en man, denna man har förutom allt jag beskrivit ovan EN JÄVLA DUNVÄST på sig, jag upprepar, EN JÄVLA DUNVÄST!!! Man kunde höra hur änglarna grät uppe i himlen, det är alltså högsommar, ungefär 40 grader varmt, och denna människa har alltså stått hemma framför spegeln, satt på sig sin DUNVÄST och sedan har hans deffekta hjärna tänkt tanken "Det här var snyggt, den ska jag steka i nere på klubben, kommer bli mycket ligga ikväll om jag har den här snygga VÄSTEN på mig".

1 kommentar:

Anonym sa...

Tanken har aldrig slagit dig att den här "dunvästen" i fråga faktiskt är en modern typ av flytväst som den här personen kanske inte orkat ta av sig eftersom han bara ska upp och hämta en öl.