torsdag 16 augusti 2007

Avancerat spjutspetsingrepp

Idag skulle styngnen tas bort från min operation. Det var tre till antalet, således ett ganska avancerat ingrepp. Iväg till vårdcentralen, som har något som heter "Öppen mottagning" mellan 8 och 9 på vardagar. Betala 70 kronor, få kölapp. Sitta i 40 minuter och vänta tillsammans med alla dödssjuka människor som vill få recept på en tub treo till sin förkylning.

Där fanns även en pappa med sina två ouppfostrade döttrar som hämningslöst utan åtgärd från pappa fick stå och slå på det akvarium som var närvarande, till fiskarnas stora glädje.

Nu till ingreppet, styngnen klipptes loss, vilket tog ungefär 45 sekunder, vilket ju måste betraktas som en ganska bra timlön. Syster påpekar också att det sitter plåsterlim kvar som bör tas bort, följt av en instruktion om hur detta bör avlägsnas med kemisk bensin, varpå hon visar upp en flaska hur sån ser ut.

HALLÅ, kan jag få tillbaka de senaste två minuterna av mitt liv? Kunde du inte bara tagit en bommulstuss och tagit bort limmet med din bensin istället för att stå och berätta hur det ska gå till? Dessutom så ska JAG gå och köpa en flaska på apoteket för 1 zillion kronor för att använda 2 milliliter?

Jag var dock för paff för att tänka så långt (min fru påpekade detta för mig), så nu sitter jag här med plåsterlim på min hud, äckligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha!
Jag har gått på den niten själv! Aldrig att jag går till vc och tar bort några stygn igen - även om det är 104 stycken!