tisdag 14 augusti 2007

Darwin gör ett nytt försök


Ja, vad ska man säga... Dels måste det ju verkligen vara nyhetstorka på allas vår favorit Aftonbladet. Dels vill jag också reflektera över Jasmine och den akuta brist på hjärnsubstans som nog är mer akut än den hjärtklappning som hon drabbades av efter sin så kallade "Koffeinöverdos". Undrar just vad sju dubbla espresso kostar förresten, med tanke på den spetskompetens hon lär besitta så får man hoppas att hon har ett bra och välbetalt jobb.

Kan det inte vara så, Jasmine, att det helt enkelt var så att din hjärna försökte få sina sista två hjärnceller att göra något nyttigt? Nämligen att dricka tillräckligt mycket kaffe för att göra Darwins teorier till verklighet och upplåta den luft som du kommer andas till någon annan?

Slutligen en sista enligt mitt tyckte intressant reflektion; TACK Aftonbladet för den inte bara intressanta men också VIKTIGA vetenskapliga undersökningen som ni lagt med artikeln; "Hur många koppar kaffe dricker du varje dag?". Var noggranna att skicka resultatet av den till Illustrerad Vetenskap, jag är säker på att hela forskarvärlden nu håller andan inför resultatet.

Som ni ser på färgen på länken på bilden så klickade jag på den. Jag SKÄMS, jag känner mig SMUTSIG, nu fastnade mitt klick i Aftonbladets statistik, vilket kommer uppmuntra skapandet av flera liknande artiklar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du läste inte att hon jobbar i en kaffebar! Så hon skiter i vad 7 dubbla espresso kostar.

Cata sa...

Hmm, säkert sant, men jag försökte hålla mig borta från att läsa texten, det var en ren impulshandling att klicka på länken.... och jag skäms som sagt fortfarande...