söndag 5 augusti 2007

Idag skipades rättvisa

Idag hände det äntligen. Jag var och handlade, och när jag skulle betala så var det faktiskt en liten kö på 4 personer. Framför mig stod ett äldre par, hädanefter kallade russinen. Man såg hur dom gnälliga russinen var lite irriterade över att det var kö, för dom ville ju hem och äta sin burk kattmat som dom skulle köpa.
Då kommer en expedit och går in i en stängd kassa, fast förvissade om att hon går dit för att öppna kassan så säger kvinnorussinet, "Skynda, hon öppnar kassan", och stapplar över dit. Nu var det så att expediten skulle bara dit och hämta något och inte alls öppna kassan. Russinen vänder då tillbaka för att se att JAG (Tadaaaaa) har tagit deras plats i kön. kvinnorussinet säger då med hög röst, "Oj, nu vart vi visst av med vår plats i kön". I det ögonblicket så kände jag att gud tittade på mig och sade, "Min son, detta är DITT mirakel, du får det för alla gånger du fått stå ut med att stå bakom dessa russin och sett dem fumla med sina kontanter, kattmatskuponger och ogiltiga bonuskort".
Livet är rättvist och bra!

Inga kommentarer: