söndag 5 augusti 2007

Surfittan i garaget

(Gamalt inlägg som jag glömde flytta från Expressen)
Defintion;
Surfitta, en dam i medelåldern som är bitter på livet och tror att hela tillvaron kretsar kring henne.
Med ovan som utgångspunkt så vill jag berätta om min förmiddag, eller rättare sagt, 1 minut av min förmiddag. Jag är vanligtvis en grinig jävel, och det faktum att jag ska stå i en mässmonter hela eftermiddagen gjorde inte mitt humör bättre.
Till historien hör att där jag jobbar finns det 2 garage. Ett av dem anses lite finare, speciellt på vintern då det är uppvärmt. Det lite finare garaget är alltid fullt, och i den andra garaget finns det ungefär 1000 platser lediga, men det spelar ingen roll, det är alltid kö till det lite finare garaget. Idag när jag kom ner till bilen med hela mässmontern ihoppackad så var det en bil som hade gjort en så kallad "Sofia", alltså brutit mot en av de två enkla regler som jag satt upp för hur man får parkera i garaget. Denne hade parkerat sin bil så att den stog ungefär 3 decimeter fel, och alltså inkräktade i P-rutan till höger så att det inte gick att klämma in en bil emellan hans bil och min bil.
När jag står och som bäst försöker trycka in den styggelse till låda som innehåller hela vår monter i en inte helt villig Golf så kommer då denna surfitta. Hon kliver ur sin Nazisttruck (BMW) och säger "Hörru, kan inte flytta din bil lite så jag kommer in emellan". Men för i helvete, JAG står ju i MIN ruta, ser det ut som det är TOMT till höger om mig? Jag säger bara "Jag ska snart åka". "Va bra, för du vet, jag BETALAR faktiskt för min parkering, och vi (som betalar) är väldigt irriterade över situationen här i garaget". Surfittan har nu stängt av sin motor och väntar otåligt på att jag skall lasta klart. "Jag betalar också" informerar jag henne om och visar upp mitt, lika dyra, parkeringstillstånd.
Surfittan inser nu att hon faktiskt borde sätta sig i sin JÄVLA bil och bara vara tyst. Allt medans kön bakom henne byggs upp medans jag väldigt långsamt och noggrant stuvar min bil ökar mitt välbefinnande lite. Bästa dumma människa, om det nu är så att du har så bråttom, åk till garaget som är 30 meter bort och som har en zillion lediga platser. Dumma människor är väldigt irriterande.

Inga kommentarer: