fredag 24 augusti 2007

Den riktiga texten till artikeln i aftonbladet

Med tanke på att tryckfelsnisse varit framme i Aftonbladet idag så vill undertecknad ge er den riktiga texten till den felaktiga artikeln.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article622248.ab

Ulrica Messing lämnar riksdagen - tänker fokusera på familjen

– Jag är jävligt avundsjuk - tänk om jag inte var så ful och tråkig, då hade jag också kunna träffa en rik kille, sa Mona Sahlin under fredagens presskonferens.

Tidigare s-ministern berättade om beslutet på en presskonferens ihop med partiledaren Mona Sahlin.
Ulrica Messing säger att hon behåller sina personuppdrag.
Däremot avsäger hon sig sin riksdagsplats av omsorg mot väljarna och sina nära.
– Jag behöver mer tid för att shoppa upp min mans pengar, dessutom får man ju inte dricka vin i penis... jag menar plenissalen, och det ingår i mitt nya rika liv.


Ulrica Messing bekräftade under fredagsförmiddagen att hon planerar att lämna riksdagsplats. I stället ska hon ska bidra till välfärden genom att betala in mycket alkoholskatt.
– Jag har inte fyllt 40 men med tanke på den pension jag kan kvittera ut av alla förlorares skattepengar så vore det väll dumt att inte utnytja det? Det räcker ju till dricks i alla fall, försäkrar hon.

Hon känner samma ovilja att förändra världen som när hon först gick med i SSU, Därför behåller hon sina personuppdrag.
– Jag är i en period i livet där jag känner lust och lathet.

Barnen undrar
Det var kombinationen av arbete och lathet som ledde till Ulrica Messings beslut att lämna sin riksdagsplats och prioritera sitt privatliv i större utsträckning.

Trots ett massivt pressuppbåd och mängder av fotoblixtar som lyser upp rummet på socialdemokraternas högkvarter på Sveavägen, ger hon ett avslappnat intryck och skrattar lite när aftonbladet.se ställer frågor om hennes privatliv.

Är jobbet som heltidspolitiker omöjligt att kombinera med rollen som mamma?
– Nej, då hade jag lagt av direkt. Det är bara det att jag till skillnad från alla misslyckade knegare därute ju är ekonomiskt oberoende, vilket gör att jag helt enkelt inte behöver jobba. Tur att karln jag hittade både är rik och har dålig smak, men det är väll som dom säger i trissreklamen, plötsligt händer det.

Vad säger dina barn om ditt beslut?
– De bryr sig inte så mycket, dom ska få 10 nya Playstation 3 så blir det nog tyst på glina. Annars hotar jag med Skansen eller något annat Svenssonnöje så brukar det bli lungt och skönt. Som tur är har jag ju numera en så kallad Nanny, så jag slipper för det mesta se de små ilbattingarna

Ulrica Messings kärlek Torsten Jansson har varit ett stöd för henne den senaste tiden, även om Ulrica säger att han inte har varit delaktig i beslutet på något vis.

– Vi försöker naturligtvis hela tiden stötta varandra. Det måste man göra i en relation. Han ger mig pengar och jag låter honom doppa, det är ett givande och tagande, ett symbiosförhållande.

Var en tänkbar statsministerkandidat

Messing har varit en av socialdemokratins mest framträdande politiker på senare år och hon nämndes som en tänkbar kandidat till att efterträda Göran Persson som partiledare och som en möjlig framtida statsminister i en socialdemokratiskt ledd regering.

– "Mitt samhällsengagemang och mitt intresse för politik är fortfarande lika starkt, det vill säga inte alls”, kommenterar Ulrica Messing beslutet att kliva av politiken.

Sedan 2006 var hon ordförande i riksdagens försvarsutskott och var även ledamot i utrikesnämnden, krigsdelegationen och i OSSE:s svenska delegation.

”Fantastiskt rolig tid”
– Jag har haft en fantastiskt rolig och utmanande tid som kändis och jag är oerhört glad att det höll så länge som det gjorde, jag menar, folk FÖRSTOD verkligen inte att jag inte begrep något. Men det är också naturligt att kunna gå mellan ett politiskt heltidsuppdrag och andra områden i samhället och jag känner nu att det är dags för mig att göra just det, säger hon.

Sitt första regeringsuppdrag fick hon som biträdande arbetsmarknadsminister 1996. Därefter har hon varit ungdomsminister, biträdande kulturminister samt biträdande näringsminister med ansvar för bland annat infrastrukturfrågor.

Aftonbladet har tidigare avslöjat att Ulrica Messing är en av de personer ur den tidigare regeringen som har ansökt om högst pension, 49 000 kronor i månaden.
- Jamen va fan, regler är regler, jag vill ju också dra mitt strå till hushålskassan, nu har vi 5.049.000 i månaden istället, jag är en mordern fru, ingen jävla bortskämd rödstrumpa som den där Sahlin.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det verkligen sant? Då röstar jag nog på vänsterpariet i nästa val.