tisdag 28 augusti 2007

Onödiga sporter

Av en händelse slog jag på TV'n efter ett tips av en arbetskamrat att det tydligen är så att vi har någon form av medlajhopp i löpning. Det jag får se innan själva loppet börjar är något som jag betraktar som en onödig sport, nämligen diskus. Här möts man av ett gäng stadiga pjäser som alltså övat hela sitt liv för att kasta en ölbricka så lång som möjligt, allt för att möjligen få 15 minuter i rampljuset och en tidningsrubrik i hemlandet.

Kan man inte klumpa ihop alla dessa onödiga "kastsporter" till en. Ta Diskus, kulstötning, slägga och spjut (har jag glömt någon?) och gör EN sport istället, typ "Kasta grunka"? Jag tror att VM i haghoppning för rullstolsbundna erbjuder publiken större utbyte än dessa olidligt tråkiga kastsporter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med precis

Anonym sa...

Vissa tycker att det är kul andra inte.