söndag 5 augusti 2007

Måndagar

Jag är inte bara en grinig sälle, jag är ganska snål också. Jag är nog inte snål i ordets rätta bemärkelse, men jag vill ogärna lägga pengar på saker som inte ger mig tillbaka något motsvarande det finansiella värde jag investerar. En sådan sak är lunch på en resturang. Jag vill inte betala 70 kronor, även om jag har råd med det. Vid det här laget borde den som läser detta inlägg börja undra vad det har med titeln att göra, och även om svaret snart kommer så måste jag tyvärr redan nu berätta att det är ett MYCKET, för att inte säga HYSTERISKT, ointressant svar.
Hur som helst, måndagar som i övrigt är en oliderlig dag, och egentligen mest består av att räkna ut att det fortfarande är ungefär 5 dagar kvar till helgen, har faktiskt en liten liten ljuspunkt. Den består i att konsum har halva priset på den färska färdigmaten. Normalt kostar den färska micromaten 50 kronor, och det är jag också för snål att betala, så det blir det frysta modellen för 26:50. Men idag fick jag avnjuta en saffranskokt lax och potatis för endast 25 kronor och känna mig lite lyxig. Nästan lite brackig!

Inga kommentarer: