tisdag 14 augusti 2007

Alitalia

Jag har för mig att jag snuddat vid detta ämne tidigare, alltså ämnet "Världens genom tidernas sämsta flygbolag".
Jag ska inte gå in i detalj på vad som hände för några månader sedan då jag, frun och en av döttrarna var nere och hälsade på några vänner, men sammanfattningsvis inträffade detta:
- Extremt otrevlig bemötande
- 12 timmars försening
- Borttappat bagage
Anmälde detta till mitt försäkrningsbolag, IF..., som gladerligen betalade ut 400 spänn per person dagen efter. Jag skrev också ett brev och ett mail (med samma innehåll) till Alitalias reklamationsavdelning, mailet har jag fortfarande inte fårr något svar på. Sammanlagt skall dom enligt gällande regler ersätta oss med ungefär 17.000. Tiden har gått.... JÄVLIGT LÅNG TID har gått... så lång tid att alla papper och kvitton sedan länge åkt iväg till himlen.
I förrgår får jag ett brev, där dom ber mig skicka in kvitton och bagagetärförsvunnetrapporten. Jag har iofs svarat med ett något "spydigt" brev, men oavsett om jag får ersättning eller ej så har jag bara en rekomendation att göra; Om alternativet är att GÅ eller flyga med ALITALIA, välj det förstnämnda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mona Sahlin eller surfittan i garaget, jag röstar på bägge :-)

Cata sa...

Är detta ett svar på Gåtan i inlägget nedan? I så fall är det tyvärr fel, men bra gissningar!