söndag 5 augusti 2007

Middagstips

Vad har hänt? Jag mår dåligt av mig själv, händelsen på midsommar måste ha förändrat min personlighet, jag kan inte komma på något cyniskt att skriva. Därför skall jag ge er alla ett middagstips som garanterat alla kommer tycka om. Det fina är också att det är billigt.
Inköpslista (för ungefär 6 personer):
2 röda chilifrukter
1 flaska Chilisås
2 paket/burkar passerade tommater
Vitlök
2 paket tärnad bacon
1 paket Penne Pasta (Barilla fullkorn)

Ovan inköpslista kan reduceras något om man, som min fru, inte tycker om för mycket sås till pastan. Var inte orolig för chilifrukterna, denna rätt är inte stark.
Börja med att hetta upp olivolja i en stekpanna eller en wok. Ta ur kärnorna i chilifrukterna och hacka dem fint. Lägg i oljan och fräs dem i c:a 5 minuter. Ta ungefär 5 vitlöksklyftor, pressa i oljan och fräs, lägg samtidigt i den tärnade baconen. Kör detta på medelvärme i ungefär 10 minuter, så att fettet smälter på baconet och det blir fin färg. Häll sedan i de passerade tomaterna och ungefär 1,5 dl chilisås. Låt sedan detta puttra medans du kokar pastan. Koka pastan ungefär 1 minut mindre än vad det står på paketet, häll sedan av den snabbt och blanda ihop med såsen och låt stå en minut, så suger pastan in såsen. Servera sedan genast, väldigt gott, och jag lovar att det inte är starkt.

Inga kommentarer: