lördag 14 augusti 2010

MILJÖPARTIET???

Någon har svarat miljöpartiet på min fråga om vad man ska rösta på. OK att 18åriga dum-smurfar med palestinasjal som inte har någon livserfarenhet slösar sig röst in i den rödgröna röran utan att förstå att man förstör sverige, men jag misstänker att det i detta fallet var Domedagsprofeten från Väsby som skrev, det gör mig besviken. Om det är miljön som är i åtanke så lägg åtminstonde rösten på Centerpartiet, dom har i princip samma miljöprogram, fast något vettigare åsiker i portföljen vad gäller de andra frågorna.

Här har det varit åskfest i natt, blixt och dunder med ett kalasregn som sälskap. Vi ska nog dra till ett spa-bad snart, eller så tar vi bara en prommis och äter en god lunch, det är skönt med semester och inte ha några planer.

Nu repeterar vi tillsammans: "Jag ska inte rösta på miljöpartiet, jag är intelligent och har mer än två fungerande hjärnceller"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det räcker att man har en ärkemoderat till son så röstar man på Maria. Att man tänker på sina barnbarns framtid spelar också roll. Nu repeterar vi tillsammans: Jag är miljöpartist......

Anonym sa...

Skulle faktiskt också kunna tänka mig Lars Ohly. Han vill att privata skolor inte ska få gå med vinst utan att alla pengar ska gå till eleverna. Ja, jag tror det blir Lars Ohly istället. Aldrig, aldrig i alla fall på Maud.