måndag 16 augusti 2010

And now for something completely different

Nej, det finns inga genvägar till att förstå varför det är en bild på en Juiceförpackning här. Det finns två personer i världen förutom jag som kommer dra sig till minnes just märket på juicen, och ingen av dem läser min blogg. Den enas fru brukar droppa förbi här ibland dock...

Men, först om dagen... Det såg ut att vara lite trist väder när vi först tittade ut, så det vart en slapp morgon, men sedan visade det sig vara steksol idag också. Det var varmaste dagen hittils, så det var bara att ligga i havet fram till lunch. Sedan tog vi en prommis längs huvudgatan, det var inte det minsta varmt, bara skönt och jag svettades inte alls.

Vi lämnade in all smutstvätt, dyrt som fan här. 30 pengar per kilo, men då ingår i alla fall strykning. 30 pengar är alltså 4.80 svenska kronor ungefär, så få hela smutstvätten hittils genererad på den här resan kostar ungefär 12 kronor, och då kommer den tillbaka struken.

Vi gick vidare till en Thairesturang. Vi har alltid hittils på lunchen delat på en maträtt, för man är likssom inte så himla hungrig, och det brukar vara generösa portitioner. Idag ville vi ha olika saker, så jag beställde en Tum Yong Kong, och milfen beställde en stekt ris med biff. I shit you not, detta var nya rekord i portitioner, milfens rätt hade ledigt varit nog för att mätta 3-4 hugriga. Jag fick in en fantastiskt Tum Yong, en av de bättre jag ätit, men herregud, det var en hel kastrull! Lyckades inte ens äta upp alla räkorna, och ändå hjälpte milfen till.

Nåväl, nu till Juicen, för ungefär 20 år sedan åkte jag till ÖSterrike med några vänner. Vi kan kalla dom för Mattias Haglund och Peter Sundstedt. När dom kom fram så köpte dom en back med 75'or vodka av märket Eristof. Det kändes väldigt rätt, och herrarna var säkra på att både en och två trosor i affären vart fuktiga av det faktum gällande manlighet som det innebär att köpa en BACK med vodka. Till vodkan innhandlades ytterligare en back innehållande appelsinjuice av just märket "Happy day". Dom borde döpt den till Happy Night istället, för just dagarna efter groggandet på bjöd på en del sköna ångeststunder. En del dyra sjukhusbesök med transport till och från Insbruck, sängvätande och byggandet av vinnarbidraget i åråests tävling i spyskulptur är några av de saker som juicen nedan var med och bidrog till.

Nåväl, vi har haft en skitfin dag, igen, och nu är det lite softa på hotellet, kanske en tupplur för mig i alla fall....

1 kommentar:

Peter sa...

Rättelse, det var sexpack 75'or eristofvodka, inte backar. Torskar väl lite av min manlighet iom detta med skitsamma. Det jag ändå minns bäst och garvar mest åt från denna underbara resa är Mark Waldermarsons duster med vakterna och "rör inte mitt hår!!" för att sedan bli rakad och sydd och lindad ála Björn Borg haha!! Den killen hade ångest bigtime. Sedan har vi Mattias som varje morgon kallsvettig beskrev hur dödskallar kommit farandes emot honom hela natten. Detta dödkskallefenomen upplevde även jag.. eristof och happyday kombinationen i rikliga mängder hade onekligen sina biverkningar. Fast gott som fan var det!!!