torsdag 12 augusti 2010

Lungt och fint

Idag har varit riktigt lungt, lagom disigt, men ändå sol hela dagen. Många bad och mycket bokläsning. Ska passa på att STARK rekommendera "En nästan vanlig man" och "3 sekunder", riktiga sträckläsarböcker som bara inte går att slita sig ifrån. Nu håller jag på med "I de lungnaste vatten", inte riktigt lika bra som de två tidigare, möjligen för att jag gillar hård action snarare än deckare. Kul att läsa om Sandhamn och känna igen sig dock.

Snart är det dags för en prommis och middag, milfen har indikerat att det inte blir någon Kareoke idag, så blir en slapp kväll på rummet efteråt. I morgon ska vi ut på båttur om vädret tillåter. Det ska bara bli en lätt storm i morgon, och båten vi ska ut med heter Kontiki och är speciell. Det är nämligen premiärturen, och det är en ekologisk båt där man limmat ihop kravodlade pet-flaskor med saliv från den berömda Boracay-geten. Vi fick bra rabatt för att vi vågade följa med. Tyvärr är flytvästar inte tillåtna då de inte är ekologiska, men det är ju bara töntar som har flytväst ändå, och jag vill ju inte få ojämn solbränna.

Synd bara att det ska blåsa och att getsaliven enligt Wikipedia inte tål saltvatten. Nåväl, eftersom Kaptenen precis ringde och frågade om jag kunde köra båten själv eftersom han blivit akut sjuk så måste jag nu börja läsa på hur motorn som drivs av katt-urin fungerar, vore ju kul om vi i alla fall kom iväg, eller hur morset?

Inga kommentarer: