måndag 2 augusti 2010

Idag

Det blev inte mindre soligt av att man gjorde sig lustig över regnsäsongen som dommedagsprofeten i väsby pratat om, vilket borde inneburit regn dygnet runt i tre veckor här.

Det har varit steksol hela dagen, vilket känns lite i ansiktet här eftersom milfen och jag skulle ta "en liten prommis" och kolla nytt hotell till i morgon. Det blev en tvåtimmars runt om på ön innan vi hittade vårat pradadis. Det var väl värda kallorier som gick, och vi tog faktiskt taxi tillbaka. Vi kommer bo på White house på Boracay om någon skulle vara sugna på att Googla.

Promenaden inkluderade förresten ett besök hos en kompis föredetta pojkväns kusin som faktiskt bor här och pekade oss i rätt riktning vad gjälde hotelljakten.

Kan tipsa om att även om MITT på stranden kan verka skoj så längtar man snabbt till lugnare areor. Det är ballt, förmodligen speciellt om man är yngre, men jag längtar verkligen till stranden vi ska bo på i morgon. Knappt något folk, billigare priser, slippa säga "No, thank you" 100 gånger i timmen till en solglasögonförsäljare...

Har faktiskt unnat oss en flaska rödvin ikväll, underbara milfen vet hur mycket jag uppskattar det så jag har fått den för mig själv, hon är go hon! Tyvärr har hon fått någon baskelusk, men tapper är hon och kämpar på. Nu blir det en tidig kväll med lite TV, kanske ett avsnitt till av solsidan...

Just det, Morset, det blir tyfon här i morgon, det känner jag på mig!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kolla vädret på Google. Regn och åska fram till fredag. Hälsningar morset