tisdag 17 augusti 2010

Gårdagen

Nämen, är det inte så att Cata är lite bakis idag? Kan det varar så? Vi skulle ju bara ut och äta en liten bit mat... Vi gick till tysken, för jag var så innihelvete suga på hans Gulashsoppa. Man kan ju tycka att en gammal gubbjävel från tyskland som öppnat en resturang på Boracay och har typ 3 rätter på menyn borde vara ganska duktig på att laga Gulash, right?

När vi kom dit satt "The usual suspects" där och ölade, men Fritz var borta. När vi beställde sprang hans fru iväg för att väcka honom, det visade sig att det blivit en JÄVLA massa ölande på eftermiddagen och Fritz hade somnat. Sedan stog han vid sin kastrull i ungefär 40 minuter och stökade, provsmakade och gjorde vad man nu gör för att åstakomma TIDERNAS VIDRIGASTE ÄCKLIGASTE JÄVLA HOPKOK SOM VAR HELT FÖRBANANT JÄVLA OÄTBART. Det var så äckligt att jag fick i mig två tuggor, sedan var det pengarna på bordet och tack och hej. Prova att äta 1 kilo salt så förstår ni hur anrättningen smakade.

Sedan gick vi till vår Kareokebar, milfen drog av sina favvoriter och änglarna grät floder när Filipinierna rev av sina lokala favvoriter. Nu till det som gjorde att man inte är helt pigg idag. Vi kom tillbaka till hotellet och ser att barpersonalen sitter med en flaska och verkar ha trevligt. Vi slår oss ner och hämtar sedan ett par flaskor vuxensaft från rummet. Det blev en väldigt blöt och trevlig kväll, i dubbel bemärkelse eftersom det vart en baluns av sällan skådat slag. Vi rökte cigarr och drack grogg. Efter några timmar så slutade vi i poolen allihopa. Det kom en åskstorm som var ballast hittils, blixtar och knallar kom samtidigt och strömmen drog i pepparn.

Hur som helst, stackars milfen fick sitta ensam till halv tolv idag, jag sov som en stock. Sedan var vi uppe och spelade lite backgammon, det gick ganska bra för mig. Man kan säga att det gick äckligt bra för mig, sådär bra så att det är irriterande, men min söta fru älskar mig fortfarande säger hon. Sen sov jag någon timme till, man är ingen ungdom längre.

Nu har vi varit och hämtat tvätten, köpt en jordgubbsvodka till grabbarna från igå och ätit en Tom Yon Kong. Jag ska snart lägga mig brevid sötberten och se något avsnitt av NCIS eller Criminal minds, eller någon annan amerikans serie, dom ligger ungefär ett år före oss här.

Har någon synpunkter på stavningen kan ni stoppa upp dom i skithålet, för jag är inte helt nykter och då blir det som det blir.

1 kommentar:

Anonym sa...

Folkpartiet? Är det ok?