söndag 15 augusti 2010

Fisketur

Idag vaknade jag av att milfen meddelade "Jag går och ringern Jon-Jon, vi ska ut och fiska". Jon-Jon meddelade att någon kommer och hämtar oss vid 9. Sedan promenerade vi ner till båten och drog iväg. Lite skönt att Jon-Jon inte åkte med idag, så slapp vi vara sociala. Förra gången var det ju 4 personer som passade upp på oss, idag bara två. Vi åkte först iväg och fiskade, milfen fick upp besten ni ser på kortet nedan. Klicka gärna på kortet så ni i detalj kan se de diaboliska tänder som den där har. Tydligen är fisken delikat att äta, men vi gav den till besättningen, så vi vet inte.

Sedan åkte vi runt ön och stannade och snorklade, helt klart den bästa snorklingen jag vart med om, en zillion fiskar och man kan ligga och hänga i ett rep från båten och mata dem med bröd. Lite borgligt att ha en egen båt också medans riff-raff-japanerna sitter om ett gäng drönargetingar på sina flyktingfärjor. Åt sedan mexikanskt till lunch, och fick världens genom tidernas (inklusive micro och macrokosmos) största Margarita. Sedan lite bada vid hotellet, och för första gången på resan känner jag faktiskt att jag nog bränt mig lite. Lurade milfen till en tupplur på eftermiddagen igen, och nu ska vi ut på gallej och äta, kanske blir det lite sång ikväll igen, annars har jag hört om ett ställe där man kan köpa 15 olika shots. Lyckas man dricka allihopa och stava stitt namn får man en speciell T-shirt och sitt amn inristat i en plackett. Om någon kan så är det jag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt otroligt fint verkar det vara!!!!!