lördag 7 augusti 2010

Lördag

Jag och milfen var inne på byn idag. Precis när vi var påväg så började det regna. Vis av erfarenheter så bestämde vi oss för att vänta vid hotellet till regnet avtog och ta en drink. Mysigt, och efter drink begav vi oss längs stranden mot "stadskärnan" för att avnjuta en hummer.

Vi ser hela tiden ut mot havet, och ett kolsvart område av moln närmar sig med fast beslutsamhet och hög hastighet. Vi svänger upp mot bar och resturandistriktet och WHOM, himlen öppnar sig och vi rusar in på en bar för skydd och en Margaritha.

20 minuter senar tar vi en promenad och försöker hitta en mysig resturang. Vi försöker vara konsumentmedvetna och kollar priser och kvallité. Går slutligen tillbaka till den första. Vi får en flaska helt OK vitt vin, och delar på en hummer med lite olka såser till. Jag måste erkänna att jag ätit bättre, men med mitt underbara sällskap så blev måltiden till en fest!

Vi drog vidare till taxistationen och himlen öppnar sig igen. Shit va jobiga alla japaner är, det är som zombies som bara står och är i vägen, ÖVERALLT, herregud va trött man är på dem.

Vi köpte med en flaska rom hem och lite Cola. En flaska (70 cl) rom kostar (utan kosntiga överdrifter) 71 pesos. Det är alltså ungefär 11 kronor, och smakar ungefär som Ctp. Morgan.

Jaja, detta om detta, har en av de bästa böcker jag läst att somna till "En nästan vanlig man", har ni inte läst den - gör det. Full action från sida ett, och det blir bara mer.

Inga kommentarer: