söndag 30 januari 2011

Tanter som SMSar?

Först vill jag konstatera ett faktum; Det första jag gör när jag har fått en ny mobiltelefon, DET FÖRSTA, är att slå av ljudet som låter när man tycker på knapparna. Det borde vara det första som ALLA gör när dom får en mobiltelefon.
För det andra så är det ungdomar som SMS'ar, är man över 30 så svarar man på dessa med ett enkelt "Ja" eller "OK", man sitter inte och breder ut sina memoarer.

Det possitiva är att jag inte längre är ensam här ute, det negativa är att en tant på runt 60 har satt sig vid bordet brevid. Hon har de senaste 20 minutrarna ägnat sitt liv åt att beskriva skapelseberättelsen eller något annat viktigt via sin mobiltelefon. Tanten har INTE slagit av sitt knapptryckarljud, tvärtom tror jag att hon har accentuerat det med någon form av förstärkare. Det är oerhört irriterande att lyssna på hennes blippande och bloppande. Tror ni att det skulle vara ofint att rycka telefonhelvetet ur händerna på kärringjäveln och trampa sönder den?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag instämmer till 100% i allt om knappljud, men ja, det är ouppfostrat att ta och ha sönder andras saker. Men det kan ju vara så att hon faktiskt inte vet att det går och du som kunnig kan fråga och erbjuda din hjälp. Att sitta bredvid och sura hjälper iaf knappast.
Btw så är allt ovan inknappat via min urgamla mobil, som sms.

Annica sa...

Eller så ser telefontillverkarna till att ljudet är AVSTÄNGT by default. :-P