söndag 16 januari 2011

Flygresan från helvetet

Det sista jag gör innan jag fäller ner TVn är att kolla på den där roliga skärmen där det står när man ska landa. Den pendlar oroväckande mellan 09:15 och 09:16. Mitt plan går 10:45 från London, så det ska rimligen inte vara något problem. Jag provar och blunda en stund då piloten precis meddelar att Heatrow är väldigt "busy", men att vi nog ska hålla tiden 09:15.

Ungefär 400 varv's snurrande senare landar vi... klockan är 10... det sista som överger en människa är hoppet. Klockan 10:10 kliver jag på bussen mot Terminalen... mitt hopp är nu ungefär halvvägs till Burkina Faso. 10:20 kliver jag fram till transferdisken där en artig ung man meddelar mig att jag missat min flight.

Nu är jag inbokad på 14:15, med min tur så kommer väll piloten programerat GPSen fel så jag får spendera natten i Riga eller något annat roligt stället. Det här måste vara straffet från Gud för att jag köpte den där tröjan med "Yes Jimmy, Jesus does watch when you masturbate"-texten.

Jaja, BA-loungen på T5 håller sin vanliga höga klass, det blir nog en drink i alla fall...

Inga kommentarer: