måndag 31 januari 2011

Papperstrassel

Det kom ut en dam här. Hon hade med sig i enorm hög med papper i en faslig oordning. Jag funderade på vad det var för papper och det visade sig vara sådana där stora papper från ett blädderblock. Tanten har nog varit på en sådan där workshop, där man "brainstormat" och "teambuildat". Det var säkert massa karlakarar på den workshoppen, och tanten drog nitlotten och åkte på att sammanställa att brainstormade idéer från blädderblocken. Hon ser uppgiven ut när hon sitter där med sin Gin och Tonic medan hennes manliga kollegor förmodligen sitter på en fin resturang, eller kanske till och med en herrklubb och representerar internt med fina viner.

Nu kommer anledningen till att tanten egentligen påkallade tillräckligt med uppmärksamhet för att det skulle bli ett inlägg på bloggen... Mitt i sorterande av pappren och rökande av cigaretter, gissa vad denna kvinna i 55-årsåldern gör? Hon lägger av en BRAKSKIT. Vi pratar inte en diskret smygare, vi pratar inte ens en prutt, det är en BRAKSKIT som får tiden att stanna. Inte ens hon själv lyckades "låtsas som om inget hänt", hon var tvungen att själv accenturea denna tiderna lastbilschafförsbrakskit genom att själv stanna upp och titta sig omkring. Man ser på henne "Var det verkligen jag? La jag just denna tidernas brakskitarnas brakskit inför alla dessa människor. Jag vill upphöra att existera".

Nu är tanten tillbaka med sina papper. En sip på sin gin och tonic har fått henne att glömma, eller ordet som är mer rättvisande är nog förtränga. Tur att man inte sitter i vindriktningen.

Inga kommentarer: