söndag 30 januari 2011

Eftermiddag

Finns det någon oskriven lag för fåglar att man inte får kvittra när det är ljust ute? Den gäller i så fall inte i Sverige, eftersom kvitterfesten valigtvis infinner sig precis när solen går upp, ungefär vid 5 på morgonen. Här får man tydligen inte kvittra förrens det blir mörkt, men då JÄVLAR ska det kvittras så hin håle vänder sig i graven. Förmodligen så är alla fåglar hesa hela dagen av allt kvittrande hela natten. Jag väntar med spänning till solen går ner, för då startar hystokvittret.

Bakom mig sitter två damer, eller man kanske ska säga tjejjer. Vad kallar man tjejjer runt 30? Är dom damer eller tanter? Dom har tagit in en flaska rött vin som dom delar på, och dom har gjort det förbjudna och stoppat flaskan med RÖTT vin i en ISHINK! Den ena tjejjen har problem med sin kille, dom försöker hålla sin konversation för sig själva, dom viskar, men jag kan höra varje ord. Viskandet är ungefär som en elak farmor som läxar upp sitt barnbarn, det är ett hetskt viskande. Ibland blir dikussionen extra het, då viftas det med händer. I samband med detta så sänks volymen ytterligare, men viskandet blir ännu mer genomträngande, mer luft ägnas åt väsandet vilket förmodligen ger motsatt effekt än vad var avsikten.

Just nu är samtalet på någolunda normal nivå, jag tror ämnet angående pojkvännen har avhandlats till stor del. Den ena av dem pratar med nästan normal ljudnivå. Jag är glad att jag inte är den där pojkvännen, jag tror inte min underbara fru pratar om mig sådär med sina kompisar. Om hon viskar så är det nog för att berätta lite i hemlighet om att hon är kär, kanske något lite naughty vi gjort nyligen. Hon är fin hon min milf!

Inga kommentarer: