lördag 29 januari 2011

Middag

Jag tog med mig datorn ut här i naturen igen till middag. Det är väldigt lungt och fridfullt här ute, ibland någon grupp av japaner eller något par som sitter och myser eller diskuterar livet. Jag har fått en stor iskall öl, den kostar 13 kronor och det unnar jag mig gärna.

Jag sitter här i godan ro när det låter som en storm kommer, det kan vara slutet, det kanske är syndafloden, resultatet av våra synder som närmar sig. In väller ett sällskap på 8 personer, 7 knvinnor och en stackars man som ser ut ungefär som... Jag vet inte vad. Jag är ingen spinkig eller vältränad människa, så jag ska inte sitta och kasta massa sten i glashus, men vi pratar en medelvikt här som snittar på runt 150.

Denna grupp är från England, det råder inga tvivel om det, dom sitter vid bordet bakom mig, och man skulle kunna klassifiera dem som något högljudda. Det skränas och flabbas, det dricks stora mängder öl, och dialekten insinuerar en lägre skolad engelska.
Notera, jag klagar inte på att det vart lite liv och sällskap här ute i min oas, jag bara reflekterar över händelserna här.

MEN VA FAN! Nu kommer det en hög med 20 tyskar också! Allt inom loppet av 10 minuter, STICK! Det här är MIN plats! Men OJ va ovanligt, tyskarna ska klaga på utbudet av öl! Ni är i fucking Sydafrika, som kanske inte har er äckliga veteöl här!

Inga kommentarer: