lördag 29 januari 2011

Lunch

Klockan är ungefär 12 här nu, sitter ute i solen och har precis fått ett glas vin. Det sitter en grupp Japaner brevid som tydligen INTE läste vad man ska och inte ska göra här. Dom har precis kommit hem från en tur på motorcyklar. Min mor skulle nog simma hela vägen hit ner och försöka stoppa mig om hon visste att jag skulle ut och åka motorcykel i johannesburg.

Till lunch blir det en köttbit, och jag ska försöka få sallad istället för pommes, det borde gå bra, jag har en väldigt trevlig servetris här.

Jag har läst klart den första boken jag hade med mig, Long Lost av herr Corben, som vanligt blir man aldrig besviken på hans böcker. Nu har jag dock försökt återuppta serien av Robert Jordan, jag började lite sturskt med bok 9, för det var halvvägs i den jag slutade läsa. Jag har nu läst halva prologen. Herregud, det är ungefär 1000 namn redan, och jag har lite koll på 3 av dem. Jag måste ta ett långt samtal med Elin och få förklarat hur det här hänger ihop!

Det är precis lagom svensk högsommarvärme här. Milfen säger att jag ska ta massa kort, men jag har ju redan fotat allt som går att fota här, för jag får ju inte gå utanför hotellet. Jaja, vi får se i morgon om jag tar mig iväg till ett lejonzoo som finns ganska nära. Där får man tydligen sitta och gulla med lejonungarna i knäet vilket låter som en mysig övning.

Idag ska jag bara slappa, läsa en bok, dricka lite vin och njuta av att jag slipper skotta snö!

Inga kommentarer: