söndag 30 januari 2011

Godmorgon

Godmorgon allihopa, det blev det senare alternativet i frågan huruvida jag skulle orka ta mig för med någonting i helgen. En ny solig dag med en god bok på hotellet. Morset kommer väll strypa mig, men vi är lite olika vad gäller det ständiga damperiet att man måste göra något hela tiden. Jag tar mig aldrig tid och läser böcker hemma, men det kan jag unna mig när jag är borta.

Jag ser dock till min fasa att jag har fått sällskap precis brevid mitt favvoritbord. Ett spindelnät har byggts här under natten. Att döma av storleken på nätet så är byggaren eller byggerskan förmodligen av samma storlek som spindeln i sagan om ringen. Det står en fågel brevid och tittar respektfullt på nätet, det är förmodligen det sista den fågeln kommer se. Jag räknar sekunderna tills monstret som är innehavare av nätet ursinnigt kastar sig över den stackars pippin. Undrar om jag ska kasta en pinne eller ett löv dit för att locka fram besten. Nä, jag tror jag hoppar över det, har jag överlevt vinhandlarturen in i Johannesburg så ska jag nog inte utmana min goda tur igen.

Inga kommentarer: