söndag 30 januari 2011

Att vara en stammis

Jag tycker om en god köttbit, tillsammans med en god sallad är det perfekt. Det känns liksom lite nyttigt. Jag tycker också om ett glas rött till maten. Nu är det så att det här har gått lite "över styr" som man säger. När min bordsgranne beställer en köttbit får han en. Jag får två. När min granne beställer ett glas vin får han ett halvfullt glas, mitt är så fullt att det skvimpar över om någon i Västerås hostar. Tro mig, jag ger inga högar med pengar i dricks, normala 5-10%, men jag känner mig som en stammis här nu.

Jag känner mig lite sorgsen för stackars kocken dock... "No, he did not eat his second fillét, I think he did not like the way it was cooked"... Kocken kanske kommer söka jobb som vakt vid bommen, och det vill jag inte, han är duktig den där kocken. Han gör ett bra jobb!

Har jag sagt att kvitterfesten har startat förresten? Den är i full gång, all kredd till killen som startade den, bra jobbat... det skulle kunna vara fredagskväll efter löning!

Inga kommentarer: