fredag 28 januari 2011

Monstret i sydafrika

Här sitter jag i solen. Mina elever har varit väldigt duktiga idag, så i min storsinthet så slutade vid tidigare idag. Det hade inte alls något att göra med att det var fredag och jag ville åka tillbaka till hotellet. Chefen på bygget frågade om jag ville ha hjälp med något och jag sa att jag gärna ville ha ett par flaskor vin till helgen. Sagt och gjort, vi åkte in till den värsta dele i Johannesburg, hittade en vinafär. Vi går in, och det ser ut som, ja vet inte vad. Det är bara ett enda stort galler och en liten lucka där man kan betala. Nåväl, jag köper ett par flaskor vin, och vi lyckas ta oss med livet i behåll till bilen.

Nu till bilden, det är en chligryta med kycklinglever och en iskall stor jävel, väldigt gott ska tilläggas. När jag sitter här i solen och läser min bok och kontemplerar livet så kommer monstret. Det är en stor människa, han har en kompis med, men det kan man inte se, man ser bara monstret. Servitisen kommer, och monstrets kompis beställer försynt in en öl. Monstret säger att han vill ha tre öl. Servitisen skrattar försynt, man kan se att det är inte första gången hon serverar monstret.

Jag smuttar på min öl, läser min bok och äter lite mat. Ölen kommer in och jag förstår varför monstret ville ha tre öl. En rinner ner innan servitrisen hunnit ställa ner den sista på bordet. Jag börjar känna mig lite rädd. Jag äter inte lunch på kontoret, för jag känner olust att gå utanför de trygga väggarna, så jag äter när jag kommit tillbaka till hotellet på eftermiddagen. Jag äter klart min lunch och går upp till rummet.

Klockan är nu lite senare, och jag går ner för att äta en middag. Vem sitter där med ett bord fullt av glas tillsammans med sin vän och en engelsk kvinna i en fruktansvärd rosa träningsoverall? Jo, högst det samma monster.

Jag äter min sallad, läser min bok som nu är obehagligt spännande. Monstret tycker synd om mig som är ledsen och bjuder på ett glas vin, han visar sig vara väldigt snäll. Jag är den sista att ändra uppfattning om folk, men denna 200 kilos jätte är faktiskt riktigt trevlig, och från england, så det får faktiskt att förstå vad han säger.

Jag ska återkomma med ett inlägg utan 1000 felstavningar och med lite mer detaljer, men nu börjar pokerturnerningen som jag ska spela med milfen, så jag hinner inte korrekturläsa detta inlägg. Skål mina vänner, och hoppas ni får en trevlig helg!

Inga kommentarer: