lördag 11 september 2010

Val 2010

Såg ni nyheterna på 4:an idag? Så här är det, om man är synskadad och vill personrösta så går det bra, man ber helt enkelt en av valarbetarna som har tystnadsplikt att sätta ett kryss på valsedeln så är det bra med det... trodde ni? Nej självklart inte, de synskadades riksförbund är mycket upprörda och vill att vi trycker upp valsedlar med blindskrift för 1 zillion kronor, det tycker jag är en jättebra idé. Varför lägga pengarna på något vettigt som våra hemlösa eller sjukvård?

Själv är jag ju med i förbundet för folk med fobi för ljusgula papper, och det är ett stort trauma var 4:e år när jag måste be en av valarbetarna lägga i min valsedel för riksdagsvalet i kuvertet.

Jag KRÄVER att vi byter färg på riksdagsvalsedlarna till rosa! Det här är ingen demokrati, det här är en faciststat!

Inga kommentarer: