tisdag 7 september 2010

Facebook

Jag är fascinerad. Jag sitter och tittar på facebook massor varje dag, jag undrar över många av mina gamla vänners levnadsöden. Kanske är det mig det är fel på, jag skriver sällan statusuppdateringar, och när jag väl gör det är det sällan någon kommenterar.

Nu ser jag att någon har varit och handlat, ojdå! Någon annan har sprungit, det var ju spännande, pulsen stiger. Jag försöker egentligen inte dissa hela facebookfenomentent, men det måste ju vara någon måtta på ickenyheterna, man kan väll skriva något om det är något att bry sig om?

Jag har en kompis jag inte sätt på länge, han heter Niclas Krigsman, han är en så kallad kompis-hora, så adda honom som friend, han kommer acceptera även om ni inte är kompisar bara för att hans ego kräver det. Hur som, han skriver i alla fall om saker som händer, det mesta är gräsligt ointressant, men i alla fall mer än att han just nu köpt en liter mjölk på Hemköp.
Jaja, fortstätt skriv, men var beredda, ibland åker ett finger med stora dissknappen ut och skriver en elak kommentar till era dumma och fåniga och ollandeförtjänande statusuppdateringar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja där har du rätt! Själv skriver jag nästan aldrig några svar, men läser alla andras. Sjukt vad alla skriver om en massa oväsentligheter. Har de inga jobb? Men det kanske är därför Facebook finns. Just för att dela med sig av sin vardag. Jag kan ha ett stående inslag: Upp, hund,mat, make, hund, mat, sova osv osv .... Hälsningar från morset

Anonym sa...

Om du vill göra dig lustig över folk som skriver statusuppdateringar på fb så kolla in http://failbook.failblog.org/

rätt kul!

/telefonen