torsdag 30 september 2010

iPhone

Livet kan delas in i två skeden, innan du fått din första iPhone och efter. Jag har suttit och lyssnat på alla djävla historier om hur fantastisk denna grunk är. Jag har svurit i tysthet över alla hyllningar till något som bara är en telefon med ett lite ballt gränssnitt. Gahnen har suttit och guidat mig igenom sina 5 zillioner "appar", den enda mer underlig än den andra...

Vadå? Jag har haft telefoner som HTC, Nokia, alla dom där så kallade smartphones och jag har hatat dom alla, för dom funkar inte riktigt, det är alltid något som gör en galen. Nu är jag frälst, jag har sett ljuset, jag har en iPhone och den är precis lika fantastisk som alla har sagt, fast kanske till och med bättre.

Det hela kulminerade i att jag hittade en gratis så kallad 3270-emulator, alltså ett program som kan simulera en terminal för att komma åt IBM's z-series stordatorer. Det var en i det närmaste erotisk uppleelse att logga på vår stordator i Miami via telefonen.

Har ni pengar på hög och inte vet vad ni ska göra med dem, köp en iPhone, det är verkligen ett rent nöje att sitta och utforska och använda den. Har ni pengar på hög och vill vara förbannade och besvikna, köp en Windows Mobile-baserad telefon, se till att vara långt ifrån vassa föremål de första veckorna bara...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som blev jätteglad som lyckades stänga av min nya pensionärsmobil. Det tog två veckor innan jag fattade. Nu kan jag sätta på den också samt ringa och svara.Perfekt!

Anonym sa...

Du är frälst! Halleluja!
/Ramborg