torsdag 2 september 2010

Jobba

Jobba Jobba Jobba. Det händer en massa saker nu, kan ha något att göra med att det är sista kvartalet för oss som jobbar på företag som är reggade på Nasdaq. I morgon är sista dagen som är något så när lugn, sedan startar motsvarigheten till Triatlon.

Milfen lagade knaperstekt fläsk, löksås och potatis, var gudomligt gott. Om 23 minuter startar pokerturneringen "selma" på Svenska spel. Bara för att inte göra morset orolig, förra veckan vann jag 800 spänn, Anna vann 900 drygt häromdagen. Insatsen är 22 kronor, så vi behöver inte gå på avvänjning. Ja just det, vi kom 2:a båda två, ikväll ska jag vinna.

Har ni hört att forskarna har hittat vattenånga i en kol-stjärna förresten? Detta gör att principen för att liv som vi känner till helt sätts ut spel, det liksom förstör en av det väldigt fundamentala naturlagarna. Förresten, glömde jag säga att närmsta kol-stjärna ligger ungefär 100.000 ljusår bort, så informationen som möjligen går att se i deras 1 zilliardkronors kikare kanske är lite out of date? Kan det vara att anslagen börjar ta slut? Mycket ska man läsa om, men alla vet att om syreatomer får välja så binder dom med kolatomer, inte med väte... alltså är det bara en ny ljuga...

Mona är ute i invandrartäta områden och raggar röster genom att skrämmas med Sverigedemokraterna. Klart idioterna inte har något i riksdagen att göra, men lite larvigt att använda dom som argument för att rösta på knäpp-Mona. Har jag förresten sagt att alla som inte röstar på Moderaterna är lite dumma i huvet? Jag skriver inte det för att provocera, eller det kanske jag gör, men sant är det i alla fall...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då är jag väl riktigt smart då.

Anonym sa...

Japp, fast Stephen Hawking är nog lite korkad. Dels sysslar han ju med stjärnor och sånt hokus pokus som ligger lite utanför Catas normala begreppsvärd. Och dessutom har han nog aldrig röstat på Moderaterna :-)

/Z