lördag 5 februari 2011

Smörgåstårta

Idag ska milfen ut på gallej, hon ska gå på Vapiano med morset och min svägerska. Sedan ska dom gå och se i Hetaste Laget på Oscarsteatern. Vet ni om att min skådespelarkollega Henrik Dorsin är med där? Han är bra Henke, väldigt mångsidig skådis, jag respekterar honom mycket.

Till saken hör att på Hemköp där vi bor så har dom på helgerna en liten portionsförpackning med smörgåstårta. Det är lax och räkor och väldigt gott. Eller egentligen är den inte så god, men innan man faktiskt börjat äta på den så känns det som något som ska bli väldigt gott. Ungefär som den där gången varje år man provar Burger King och har glömt bort hur äckliga deras hamburgare egentligen är. Jag hade i alla fall satt upp den där smörgåstårtan på en pidestal, den skulle frossas i ikväll när jag var ensam. Jag skulle sitta här i min ensamhet, spela poker, se på melodifestivalen, dricka vin och SKÄNDA denna bit smörgåstårta.

Smörgåstårtan var slut. Som att få en ÖRFIL av herren jehova själv. Jag hade galloperat hela vägen till hemköp bara minuter efter att milfen åkt, och den var slut. Jag köpte ett paket köttbullar som jag nu ska doppa i majonäs som milfen gjort, det blir gott det också, säkert godare än den äckliga smörgåstårtan. Jag köpte några ferarribilar också som jag ska äta upp, det blir ungefär plus minus noll i onyttighet.

Inga kommentarer: