tisdag 1 februari 2011

hotellstädning

Vaför är det så att hotellstäderskor har en förmånga att tvångsmässigt sätta i "ploppen" i alla handfat och badkar dom kommer åt? Jag har varje eftermiddag tagit ur plopparna, ibörjan bara öppnat de lite försiktigt, men på senare tid dragit ur hela skiten och lagt på hyllorna brevid, men lik förbanant så sitter de där igen när man kommer hem. Skulle inte ni förstå vinken? "Oj, nu har han dragit ur dom igen, båda två dessutom, han kanske inte vill bada varje morgon, han kanske bara vill ha en dusch?".

Här ska det snart bli fest, det är "special" på revbensspjäll här. Får naturligtvis inte att jämföra med milfen's, men det ska bli gott i alla fall med en fräsh sallad till. MUMS ska det bli. Om det nu bara kunde sluta regna så våre det riktigt trevligt, men jag ska inte begärna för mycket, jag sitter ju utomhus i shorts...

2 kommentarer:

Nette sa...

Tror du inte att "plopparna" sitter där för att stoppa djur som tex kackerlackor? Jag skulle iallafall låta dom sitta kvar ifall en urinvånare envisades med att sätta tillbaka dom hela tiden.

Sara sa...

Hejsan,

Jag jobbar med hotellstädning och anledningen till att vi sätter i proppen är att man inte vill att minsta lilla lukt eller odjur kommer upp ur avloppet.

Sara