onsdag 2 februari 2011

P-vakt

Jag står här på balkongen där jag jobbar och funderar över att man har det ganska bra. Nedanför är en gata som är ungefär 200 meter lång. På den gatan finns 4 företagsamma unga herrar. Jag fick förklarat för mig vad det är dom gör när dom springer och viftar och gestikulerar där nere. Dom hjälper folk att parkera. Det är helt gratis parkeringsplater, men dom ser till att folk inte krockar när dom ska fickparkera. För detta får dom en rand, vilket är en krona.

Dom går till och med en kurs i detta, så dom är legitimerade parkerare, som bevis på detta så har dom fått en fin reflexväst. Det blir några bilar på en dag, men det ser inte ut som världens mest stimulerande jobb, firsk luft och mycket springa blir det dock - ungefär motsatsen till mitt jobb alltså.

Inga kommentarer: