tisdag 1 februari 2011

Regn

Det regnar här, det gör det. Det är inte så att det "har kommit en skvätt", det REGNAR på riktigt. Det var strålande sol hela dagen, så det vart så där pinsamt varmt att jag droppade en svettdroppe från pannan på en av elevernas tangentbord. Jag såg, han såg, alla som var där såg, men alla försökte ignorera händelsen i pinsam tystnad. Jag försökte torka bort svettdroppen lite lojt, vilket vara gjorde att den spred sig likt en översvämmad pöl som ville orsaka kortslutning i hans nyinförskaffade laptop. Det var jobbigt, som alltid för oss svettare. När vi sedan satte oss i Trylords Golf öppnade sig himlen.

Regnet avtog till slut så mycket att jag som ensam tog mig ut till uteserveringen för att avnjuta dagens "special", revbensspjäll. Dom var förvånansvärt goda, som sagt, inte som milfen's, men helt ok. De två damer som serverar varje dag har börjat lära sig mig nu, dom bjuppade faktiskt på en grekisk sallad idag, det gjorde mig mycket glad. Dom verkade väldigt stolta över att ha lyckats trixa till det lite, så jag gav lite extra i driks, väldigt uppskattat.

Sedan började min PC gnälla över att batteriet var dåligt, så nu är jag uppe på rummet igen. Det blixtrar, regnar och dundrar ute igen, jag tror jag kommer överleva kvällen, men det är inte mycket mer. Det glädjande är att man i alla fall inte hör den skrattande damen från igår, hon har med lite tur blivit räffad av blixten, det fanns mycket blixt som kunde absorberas av den kroppen, väldigt mycket blixt.

Inga kommentarer: