onsdag 2 februari 2011

Resa med bil i sydafrika

I morgon ska jag ut på ett litet äventyr, vi ska nämligen åka till ett av de andra kontoren. Jag ska hålla en liten kurs där. Detta innnebär ett omfattande arrangemang med bilar och chaufförer hit och dit. Vi ska åka 4 mil, håller en timmes utbildning och sedan tillbaka. Det ska bli spännande att se något annat än vägen mellan hotellet och jobbet.

Efter det är mitt uppdrag slut här för den här gången, det ska bli skönt, det har varit mycket jobb. Likt ett barn på julafton har jag redan packat klart, jag har farit som en stormvind genom rummet och öst ner allt i väskan. Jag har skrivit en komihåglapp som ligger framför dörren där det står bara ett ord; "Kassaskåpet". Vore snöpligt att glömma passet när man ska hem. Nu ska jag njuta av en sista kväll ute på terassen, hoppas fåglarna drar igång snart.

Inga kommentarer: