måndag 14 februari 2011

Gåbortpresenter

I helgen hade vi besök, det var mycket trevligt. Monstret kom med sin lillebror och mamma. Vi skulle äta och dricka gott och se på Let’s Dance. Jag trycker alltid det är trevligt när gästerna har med sig en liten present, något för att visa uppskattning. Nu börjar vi närma oss pudelns kärna, själva anledningen till detta inlägg.

Nedan ser ni ett kort på den presenten som monstret tog med sig. Det är en inplastad papperslapp med bokstaven A på. Denna kompletterades med en lika dan lapp med bokstaven C på. Frågan är, hur tänkte hon? För det första så gav hon båda två till Anna, som om jag inte var värd någon present. Hon spottade… nej hon KISSADE på min insats vad gällde bidragen till kvällens trevlighet. Även om hon hade gett det som en gemensam present hade jag blivit lite förnärmad. Vad skulle vi göra med papperslapparna? Visst, de är inplastade så vi hade ju kunnat sitta i regnet och lekt med dem. Kanske bytt med varandra, vilken är mest ”värd”, den med A eller C?

Vi hade ju också kunnat köra någon form av primitiv Alfapet, försökt hitta hur många ord man kan bygga av dem… Undrar om förkortningar är tillåtna, i så fall ska jag vara först att skriva AC på dubbel ordpoäng.

Nä, denna present får underkänt, jag har redan tröttnat på den, den har inte ens något affektionsvärde eftersom bokstäverna måste vara ritade av någon vuxen, för jag har sett monstrets skapandeförmåga in action, och kvalitén på dessa bokstäver överstiger vida den skrivandekunskap som hon besitter. Det är helt enkelt ett plagiat, ett HÅN mot mottagaren som monstret försökte släta över med några charmiga skratt och kramar.

Jag går inte på det, jag vet hur det ligger till. Monstret ska få en bok om Vett och Etikett av mig nästa julafton!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland är dina inlägg ganska så "knasiga" men detta berörde mig och jag har skrattat så in i ...tack bonussvärson...hahhaha.... otroligt roligt...