torsdag 20 augusti 2009

Pannbiff suprise

Ikväll ska frun ta över middagsplikten. Det ska bli pannbiff med lök, jag är ansvarig för potatismoset. Jättegott. Ända tills en liten rolig idé kläcktes.

Som ni vet är det tradition att man lägger en mandel i risgrynsgöten på julafton, och den som får mandeln "vinner", ingen aning om vad, men det är lite fint att få den där mandeln. Jag har härmed utsett den 20:e Augusti till snorkråkans dag.

Nu hoppas jag bara att ingen i familjen läser detta innan middagen, ska bli spännande att se minen på den personen som får den lite extra salta klumpen i sin portion ikväll, och ännu roligare när den personer läser detta imorgon. Om nu detta är något som är att klassa som en vinst återstår att se.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sicken tur att jag läste detta innan jag tog mat.... Ska man sinnesundersöka maken eller bara ta ut skilsmässa?

Servitören sa...

Får jag rösta?

Annica sa...

Är det en ledande fråga?? ;-)