måndag 3 mars 2008

SMHI äger!

SMHI borde bli säljare på Kiviks marknad. Jag vet inga som verkligen på fullt allvar tror så mycket på sina egna lögner. Det ska möjligen vara Aftonbladet och Expressen, men jag börjar i och för sig tro att det är en automatiskt lögngenerator bakom dessa tre företeelser, som slumpmässigt kombinerar ihop ord och sedan validerar att det inte finns någon som helst sanning involverat i någon sats. Här kommer dagens exempel.
Här är en artikel på första sidan på aftonbladet.se idag.
Jamen det blir väll trovärdigt och bra, att någon ska kunna förutse hur vädret ska bli i sommar när dom inte ens kan förutse hur vädret är NU?!? Som en liten detalj kan ni se att denna information är så het och unik att den hamnar under Aftonbladets så kallade PLUS-tjänst, vilken alltså kostar pengar. Dessutom en obligatoriska omröstningen som slutkläm, underbart!

Här är ett annan bild från Aftonbladets hemsida, det är nämligen hur vädret är just nu där jag sitter.

Det ska alltså vara sol, inte ett moln så långt ögat når, och 3 grader varmt ska det vara, just nu! Döm om min förvåning när jag tittar ut genom fönstret och ser detta.

Förutom att det är helt igenmulet så kan det vara av intresse att den lilla "lampa" ni ser i mitten på bilden egentligen visar temperaturen. Men, OJ, den måste vara trasig, för det står 0 grader där, inte 3 som hos SMHI.
Det är MINA skattepengar som ni bränner på er onödiga existens. Ytterligare en yrkesgrupp som kommer in på svarta listan till min nära förestående diktatur; Meterologer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Exakt min åsikt.