lördag 1 mars 2008

Monstret är här igen

Japp, ni hörde rätt. Än en gång är det vår tur att bidka gudarna genom att ta hand om monstret en natt. Jag är lite ängslig, men jag har ju överlevt de tidigare konfrontationerna.



För att öka på mina chanser så flydde jag - med bortförklaringen att jag MÅSTE handla - till Hemköp. Allt gick bra med själva handlingen, men när jag väl kom till kassan så inträffade något traumatiskt som kommer sätta spår i kommande generationer. Framför mig står, trot eller ej, en ung dam, ungefär 35, INTE en pansjo som normalt hamnar överst på "listan över folk som skall avrättas på grund av sina handlingsvanor"när jag blir diktator.

Denna dam lyckas med alla Catas regelöverträdelser för beteende i Kassakön, jag ska försöka beskriva dem i kronologisk ordning.

1. Vagnen hålls av henne fula ungjävel - UNGAR KAN INTE KÖRA VAGN! Vilket också bevisades genom att ungen inte flyttade på sig när vagnen var urplockad, så min uppackning vart försenad med minst en minut - utan ursäkt.

2. Mobiltelefonen ringer när betalningsögonblicket inträffar. Idioten svarar så klart. Inte bara svarar hon, hon fortsätter samtalet och tittar irriterat på expediten. Inte nog med det, när samtalet väl är klart så försöker hon inte betala, hon förklarar för den fula ungjäveln vad samtalet handlade om.

3. Nu ska hennes varor betalas, tror ni hon har dragit bounskortet och kreditkortet medan varorna slogs in i kassan? Såsom alla med mer än 3 fungerande hjärnceller gör för att spara in 40 sekunders tid av betalningen? DET HAR HON SÅKLART INTE!

Nu är jag hemma hos monstret igen, och jag har fått ett glas vin.


Varelsen på Hemköp sitter fortfarande på mina näthinnor. Jag hoppas att jag snart blir diktator, jag ska personligen slå på strömmen och titta henne i ögonen när hon sitter i stolen. Jag hoppas hon kommer ihåg mig och då förstår vilket oförlåtligt brott hon begick.... idag... den 1:a mars 2008.

Inga kommentarer: